Bayat Beauty بیات بیوتی
نکات جامع راجع به روتین پوستی
  • روتین ها
  • مقالات

نکات جامع راجع به روتین پوستی

پوست به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین اعضای بدن شناخته می‌شود که در کنار محافظت از بدن، روی زیبایی ما نیز تاثیر بسیار زیادی دارد. به واسطه ارتباط دائم با فاکتورهای محیطی گوناگون، ممکن است در برخی موارد مشکلاتی برای پوست به وجود بیاید. البته عامل تمامی مشکلات پوستی فاکتورهای محیطی نیست. در بسیاری از موارد، بیماری‌های داخل بدن ممکن است باعث شوند تا مشکلات پوستی برای شما به وجود بیاید. به‌ هر حال، درست مانند سایر اعضای بدن، برای مراقبت و محافظت از پوست ما نیاز داریم تا به برخی فاکتورها توجه داشته باشیم. یکی از ساده‌ترین اما تأثیرگذارترین روش‌ها در این زمینه، داشتن یک روتین پوستی است. روتین پوستی می‌تواند به شما کمک کند تا پوست خود را از آلودگی ها پاک کنید و مواد مغذی مورد نیاز آن را فراهم سازید. ما در ادامه مقاله قصد داریم که برای شما به‌ صورت گسترده‌تر در رابطه با روتین‌های پوستی، ویژگی‌های این اقدام و ضرورت جای دادن آن‌ها در برنامه روزانه صحبت کنیم. با ما همراه بمانید.

نکات جامع راجع به روتین پوستی

 

روتین پوستی به چه معناست؟

هر اقدامی که به‌ صورت منظم انجام شود و به شما کمک کند تا مشکلات پوستی خود را درمان نمایید، پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید و از لایه‌های محافظ بر روی آن بهره ببرید، می‌تواند در روتین پوستی جای بگیرد‌. اقدامات گوناگون و متنوعی وجود دارند که باید بر اساس نوع پوست شما و همچنین اختلالات موجود در آن، برای روتین برگزیده شوند. به واسطه همین موضوع است که هیچ‌ گاه نمی‌توان یک روتین پوستی ثابت را برای همه افراد تجویز کرد. همه ما در دنیای امروز به استفاده از انواع روتین‌های پوستی نیاز داریم. با زندگی در شهرهای صنعتی و بزرگ، محیط زندگی ما مستعد آلودگی‌های گوناگون است. به واسطه همین موضوع، ما باید تلاش کنیم تا با برگزیدن یک روتین مناسب و اصولی، جلوی آسیب به پوست خود را بگیریم و آن را شاداب و زیبا نگه داریم.

چرا باید از روتین پوستی استفاده کنیم؟

درست است که استفاده از روتین پوستی می‌تواند به داشتن پوستی زیبا و شفاف کمک کند، اما شاید همچنان شما این سوال را از خود بپرسید که چه الزامی برای استفاده از یک روتین مناسب برای مراقبت از پوست وجود دارد؟ پوست درست مانند سایر اعضای بدن به‌ مرور زمان دچار تغییراتی می‌شود. با گذشت زمان ممکن است که به واسطه کم شدن کلاژن سازی در بدن، شما شاهد چین‌ و چروک‌ها یا لک‌هاروی پوست صورت خود باشید. شاید در ابتدا با خود کنار بیایید و بگویید نمی‌توانید جلوی گذر زمان و تغییرات بدن خود را بگیرید، اما شما در حال گول زدن خود هستید. درست است که نمی‌توان هیچ‌گاه جلوی گذر زمان را گرفت؛ اما می‌توان تأثیر زمان روی زیبایی را تا حد بسیار زیادی کم کرد. در کنار ایجاد چین‌ و چروک‌ها، به واسطه آلودگی‌های محیطی، استفاده از لوازم آرایشی نامناسب، نداشتن رژیم غذایی درست و اصولی و... ممکن است که پوست دچار تغییرات گوناگونی شود و زیبایی‌اش را از دست بدهد.  

شما امکان این را خواهید داشت که با برگزیدن یک روتین پوستی، علاوه‌ بر جوان نگه‌داشتن پوست، این آلودگی ها را نیز به‌ طور کامل از روی پوست خود پاک کنید. در کنار موارد نام‌ برده شده، باید بدانید که پوست به تغذیه نیاز دارد. در صورتی‌ که فاکتورهای مهم برای سلامت پوست برای مثال رطوبت، ویتامین‌ها و بسیاری از ترکیبات شیمیایی به پوست نرسند، این عضو از بدن شما زودتر تحلیل خواهد رفت. اما شما می‌توانید با برگزیدن یک روتین مناسب، به تغذیه اصولی پوست خود نیز کمک شایانی بکنید. 

چرا باید از روتین پوستی استفاده کنیم؟

آیا روتین پوستی نیاز به ابزار و محصولات خاصی دارد؟

شما برای‌ اینکه بتوانید به‌ صورت اصولی روند روتین پوستی را پیش ببرید، به محصولات خاصی نیاز خواهید داشت. این محصولات به شرایط پوست شما و میزان حرفه‌ای بودن روتینی که برگزیده‌اید وابسته است. به جز محصولات بهداشتی، شما تنها ممکن است که به برخی ابزارهایی ساده برای مثال پدهای پاک کننده آرایش و ابزارهای مربوط به زدن ماسک روی صورت نیاز داشته باشید. به‌ طور کلی روتین اصولی زیاد هزینه ‌بر نخواهد بود؛ اما در شرایطی شما به‌ دنبال محصولات نسبتاً حرفه‌ای باشید، باید بودجه نسبتاً بالایی را برای خرید محصولات بهداشتی کنار بگذارید.

مراحل روتین پوست در آغاز روز

روتین پوستی صبح جایگاه ویژه‌ای در مراقبت از پوست دارد. در ادامه، مراحل این روتین را به‌ طور کامل برای شما شرح داده‌ایم. با ما همراه بمانید.

  1. در مرحله اول از روتین پوستی، شما باید صورت خود را به‌ طور کامل با شوینده‌‌های مناسب پوستتان بشویید. این شوینده‌ها می‌توانند به‌ طور کامل آلودگی‌های پوست را پاک کنند و بستر پوست را برای مراحل بعدی آماده‌ ساند.
  2. بعد از شستشوی صورت، شما باید از تونر استفاده کنید. تونر می‌تواند به‌ صورت عمیق‌تر آلودگی‌های پوستی را از بین ببرد و شرایط آن را بهبود ببخشد. علاوه ‌بر پاک‌سازی، تونر به متعادل سازی پوست نیز می‌پردازد و ph آن را به حالت طبیعی بازمی‌گرداند.
  3. در مرحله سوم، شما باید از سرم‌های تغذیه پوست استفاده کنید. این سرم ها معمولاً با توجه به جنس پوست شما و نیاز‌های آن تجویز می‌شوند. 
  4. در قدم بعدی از روتین پوستی، بهتر است از کرم دور چشم استفاده کنید. استفاده از کرم دور چشم یکی از مهم‌ترین مراحل روتین پوستی است که می‌تواند به شما کمک کند پوست حساس ناحیه زیر چشم را بهبود ببخشید و مشکلات آن را برطرف سازید.
  5. اگر در روتین پوستی شما سایر محصولات درمانی جای دارند، در این مرحله باید از آن‌ها بهره ببرید. برای مثال اگر شما از لکه‌برها یا محصولاتی که مربوط به از بین بردن جوش و آکنه هستند در روتین خود استفاده می‌کنید، باید در این مرحله از آن‌ها استفاده کنید.
  6. در محله ششم شما باید از کرم‌های مرطوب کننده یا به‌ عبارت‌ دیگر آب‌رسان استفاده کنید. این کرم‌ها می‌توانند رطوبت مورد نیاز پوست شما را فراهم سازند. استفاده از کرم‌های مرطوب کننده آب‌رسان در روتین پوستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است زیرا کم‌‌آبی پوست می‌تواند مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.
  7. در مرحله هفتم و نهایی از روتین پوستی صبح، شما باید از ضد آفتاب استفاده کنید. ضد آفتاب تنها محدود به زمانی‌ که شما قرار است از خانه بیرون بروید نمی‌شود. شما باید حتی زمانی‌ که در خانه هستید نیز از ضد آفتاب استفاده کنید زیرا نور خورشید و اشعه‌های آن، می‌توانند به‌ راحتی از پشت پنجره نیز به پوست شما نفوذ کنند و تاثیرات مخربی روی آن داشته باشند.

مراحل روتین پوستی در آغاز روز

مراحل روتین پوست در شب 

در کنار بررسی مراحل روتین پوستی صبح، بهتر است که برای شما در رابطه با مراحل روتین پوست در شب نیز صحبت کنیم. اجازه دهید با هم در ادامه بیشتر در رابطه با روتین شب اطلاعات کسب کنیم.

  • در مرحله اول از روتین پوستی در شب، شما باید پوست خود را به‌ طور کامل بشویید. شستشوی پوست به شما کمک می‌کند تا آلودگی‌هایی که در طول روز روی پوستتان نشسته را از بین ببرید. علاوه‌ بر این موضوع، با این کار شما لوازم آرایشی را نیز از روی صورت خود پاک می‌کنید. 
  • در قدم دوم، شما باید از تونر استفاده کنید تا بتوانید به‌ صورت عمقی پوست خود را از آلودگی‌ها پاک کنید.
  • در قدم سوم از روتین پوستی بهتر است که در کنار استفاده از کرم دور چشم، به سراغ سرم‌های مدنظر برای مراقبت از پوستتان بروید تا بتوانید به‌ تقویت آن بپردازید.
  • در مرحله آخر از روتین پوستی، شما باید از کرم‌هایی استفاده کنید که می‌توانند در طول شب به تغذیه پوست شما بپردازند و شرایط آن را بهبود ببخشند.

مراحل روتین پوستی شب

جمع‌بندی 

ما در این محتوا سعی کردیم به‌ طور کامل برای شما در رابطه با روتین پوستی و نکات مهم راجع‌ به آن صحبت کنیم. فرقی نمی‌کند که پوست شما چه ویژگی‌هایی دارد، شما باید سعی کنید که با استفاده از یک روتین مناسب، از پوست خود مراقبت کنید تا بتوانید پوستی زیبا، شفاف و شاداب داشته باشید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!